Miért olyan népszerű a BTS? 2. rész

Sziasztok!

A Bangtan egy elég különleges helyet foglal el a szívemben. Tudom, tudom. Ezt már az előző posztomban is mondtam. Viszont ezt most azért fontos újra megemlítenem, mert rájöttem, hogy a legnagyobb izgatottsággal róluk tudok írni. Ők voltak azok ma is, akik miatt 4 óra alvás után reggel 6-kor felkeltem, hogy ezt a posztot befejezzem és meg tudjam osztani veletek. Így hát arra jutottam, hogy csinálok ebből egy sorozatot. Fogok más jellegű témában is írni, de a legtöbb Armyk (BTS rajongók) történetei lesznek. Annyi csodálatos dolog történt a rajongókkal a Bangtan miatt, hogy azt érzem, én ezeket a sztorikat szeretném megosztani a világgal. Újfent el szeretném mondani, hogy senkit nem akarok "megtéríteni". Mindenkinek megvan a joga azt hallgatni és szeretni, akit akar. Én csupán olyan élvezettel szerkesztettem az army társaim történeteit, hogy mindenképp szeretném azokat megosztani veletek. A másik dolog, ami miatt annyira fontos ez nekem, az a rengeteg mennyiségű komment, amit a cikkem alá kaptam az egyik rajongói oldalom. Az Armyk megosztották velem, hogy mennyire meghatotta őket Lili története, mennyire tudtak vele azonosulni, volt akit meg is könnyeztetett.

Könnyeket potyogtatva olvastam végig... Annyira magamra ismerek az egészben és ezzel szerintem nem csak én vagyok így... csodálatos hány embert mentettek meg úgy, hogy nem is ismerjük egymást... szerintem ők a vilag 7 csodája.

 

Egy másik army pedig ezt írta...

 

Végig mosolyogtam és egy kicsit folyt a könnyem. Olyan jó látni, hogy ennyien szeretik a BTS-t és hogy ennyit tesznek érte❤️ örülök, hogy ilyen emberekkel vagyok körülvéve, mint ti ❤️ Szeretlek titeket armyk❤️

 

És még számos ehhez hasonló kommentet kaptam. Meg is hatódtam őszintén. Azt gondolom, hogy a sorok önmagukért beszélnek. Had osszak meg még egy kommentet veletek.

 

"Ez valami hihetetlen. Szinte leesett állal olvastam végig az egészet, ugyanis minden, amit leírtál, leírtatok, mintha a fejemben olvasnátok. Nem találok szavakat. Ugyanezeket gondolom, még ha ezt sokan nem is értik, de ez egyszerűen... WoW"

 

"...Jelenleg a sírás folytogat a leírtak miatt. Nekem is valamilyen szinten más történetem van velük kapcsolatban, mégis egyforma, hisz mindannyiunknak egyformán segítettek és segítenek. Ami a leginkább meglepő, hogy mások érzései és gondolatai mennyire egyformák az enyémekkel, pedig nem is ismerjük egymást, de ezt is a fiúknak köszönhetjük..."

Ramóna

Ramóna sorait olvasva nem volt kérdés, hogy szeretném ezt a lányt megismerni. Bejelöltük egymást, és azonnal el is kezdtünk beszélgetni. A kapcsolat azonnal megvolt, hiszen egy hatalmas közös dolog van bennünk: A BTS iránti szeretetünk. A mostani posztban tehát Ramóna történetét olvashatjátok, hogy ő milyen érzelmi folyamatokon ment keresztük és hogyan segített neki a Bangtan élete legmélyebb pontjaiban. Én meghatódva olvastam. Mint a korábbi posztomban, ebben is linkelgetek. Jöjjön Ramóna története. 

 

 

img_3423.JPG

BTS karácsonyi fotózása

 

Hogy hogyan is ismertem meg a BTS-t? Nem egyszerű, de nem is annyira rögös úton, mégis, tudatlanul majdnem egy év volt. Tudatosan viszont körülbelül 4-5 hónap. Furcsamód, épp akkor léptek be az életembe, amikor a legnagyobb bonyodalmak kezdődtek, és mikor a legjobban összekuszálódott körülöttem minden. Mintha a fentiek azt mondták volna “Tessék - igaz, sok rossz fog most történni - , de ők ott lesznek és támogatnak mindenben”.

Még épphogy csak ismerkedtem a műfajjal, a tudásom kimerült PSY, EXO és a Bigbang triónál. Az akkori legjobb barátnőm benne volt a k-pop világában, ő is ARMY volt. Sajnos azóta felhagyott eme mivoltjával. Szóval ő mindig mutogatott ezt-azt. Ennek ellenére nem igazán szerettem a BTS-t. Igaz, soha nem is néztem utánuk, de nem is érdekeltek még akkor. Tökéletesen megvoltam az EXO-val, azt hittem, ennél úgyse megyek tovább. Ezelőtt nem sokkal költöztünk, ráadásul külföldre, így nem meglepő, hogy a zenébe és az animékbe fojtottam minden érzésem. Az akkori érzéseim... Hát enyhén szólva dühös, szomorú és magányos voltam. Sajnos úgy kívánta a helyzet, hogy teljesen egyedül maradtam. Egyedül a problémáimmal, a gondolataimmal. Az osztály kiutált, mert “külföldi vagyok” és otthon se volt épp valami fényes a helyzet. Lázadtam a szüleim döntése mellett, miszerint jó ötlet volt külföldre jönnünk. Mindeközben a stílusom változó volt, nem találtam meg önmagam, és hiába szerettem akár egy bandát vagy egy énekest, egy hónap után már konkrétan untam. Unalmas is volt számomra, hogy mindig minden a szerelemről, a szakításról, drogról és/vagy szexről, a megjátszott depiről, vagy az erőltetett boldogságról szólt. Mindenhol ugyanaz ment, így egy idő után már a zene se segített. Hiányérzetem volt. Úgy éreztem, valami nincs rendjén, hisz én egyáltalán nem ez vagyok. Mindeközben barátnőm mindig mesélt egy-egy bandáról. Meghallgattam pár számot, volt, amelyik BTS volt, de nem értettem semmit. Nem is nagyon érdekelt, csak néha jó volt új dolgokkal elütni az időt, még ha az csak röpke 3 perc is volt.

Valamikor 2016 nyarán - talán június vagy július volt - , amikor valahol valami apróbb cikket láttam a bandáról, és - mivel tudtam, hogy barátnőm biztosan tisztában van ezzel - , megkérdeztem róla. Ezek után kértem, hogy küldje el a kedvenc dalait tőlük, had nézzem meg mit is takar pontosan a “BTS” szó. Küldte is a Butterfly-t,a Run-t,a Save me-t, és akkor volt először, hogy el is olvastam a dalszövegeket. Azonnal megfogtak, legfőképpen a Run és a Save me. Azt kérdeztem magamtól “kik ezek a fiúk, és mit csináltak még?“ Teljesen elvarázsoltak. Imádtam olvasni a dalszövegeket, imádtam halandzsázás közben rázni magam a zenére, imádtam nézni a koreókat. Szinte tüzelt a lábuk alatt a padló vagy a színpad, épp mikor hol voltak. A kisugárzásuk más volt, mint a többi bandának. A megjelenésükkel szinte kitűntek a tömegből. Az egymás iránti szeretetüket nem félnek kimutatni, legyen szó csak egy ölelésről vagy egy dalról, amit valamelyikőjük írt a másiknak*. Nem félnek az életükről írni, a családjukról, a saját érzéseikről. Nem félnek apró gesztusokat tenni az ARMY felé, de legfőképp, nem félnek önmagukat adni. Ha valami balul is sül el, egy másik banda inkább eltusolja, mintha így minden rendben lenne. Ezzel szemben a Bangtan mindig talál egy kiskaput, hogy elmondják, mi nyomja lelküket. Előbb vagy utóbb, de sikerül nekik. A szemem előtt lebeg példának Jungkook berlini live-ja, ahol elmondja, hogy mostanában mi a problémája, de ezzel együtt megosztja azt is, hogy ez ellen hogy küzd. Jól esett látni, ahogy feloldódik, és egy aprócska kövecske lepergett a válláról. Mindez azért, mivel mert őszinte lenni az ARMY-hoz. És igaz erre csak utólag jöttem rá, de pont ez fogott meg bennük. Mások, mint a többi. És büszkén azok.

Mire jött Agust D, mégha nehézkesen is, de a neveket már tudtam arcokhoz kötni, ezzel épp hogy becsúsztatva magam a “még nem világhírességekként ismertem meg őket” csoportba. Mégis a legnagyobb áttörés októberben történt, amikor a WINGS album megjelent. Rá egy hónapra a fiúk által olyan embereket ismertem meg, akik a napokban már a második családomat jelentik. Következő év februárjában mindez folytatódott a You Never Walk Alone albummal, ami csak jobban összeszoktatott engem és a lányokat. Igazán akkor éreztem magam úgy, hogy végre hazaértem. Ezek ellenére a rajongásom mégis akkor változott át igazán szeretetté és hálává, amikor a szüleim bejelentették a válásukat. Teljesen összetörtem, és ha a fiúk nem lennének, nem tudom mi történt volna velem. A dalszövegeik adtak erőt a mindennapokhoz. Az őszinte szavaik, minden, amik ők voltak. A légzéshez, a reggeli felkelésekhez, az evéshez, a tanuláshoz. Mindenben ők segítettek. Ebben az időben a továbbtanulással is vesződtem. Mindenki csak annyit tudott kérdezni “és mi leszel, ha nagy leszel?”, de azt senki sem, hogy esetleg hogy lennék. Az érdeklődésük be is fejeződött a szokásos „kössz, jól vagyok” mondat után. Mégis, a BTS a tudta nélkül, több ezer kilométerről mintha vigasztaltak volna a zenéjükkel, mintha beszéltek volna hozzám úgy, hogy nem is tudnak a létezésemről. Mikor - ha csak gondolatban is - elpanaszoltam nekik épp mi nyomja a szívem, mintha csak válaszoltak volna egy új dallal, albummal, beszéddel, vagy tettel. Mind olyan érzés, mintha csak választ adnának a kérdéseimre, amiket nap, mint nap felteszek magamnak. Úgy éreztem csak azzal, hogy figyelem őket és mindenhol támogatom, amennyire csak erőmből telik, visszaadhatom nekik azt a segítséget, amit ők adtak és adnak a mai napig. De tudom, ez közel sem elég. Ahhoz, hogy mindent megháláljak, amit tesznek, az egész életem kevés lenne. A WINGS TOUR-t is figyelemmel kísértem. Aggódtam értük, mintha csak a fiaim lennének, akiknek először engedtem el a kezét, hogy együtt, mégis egyedül, az én védelmező karjaim nélkül lássanak világot. Mindeközben kétszer is történt a BBMA valamint az AMA is és még sok más, amik miatt az sem érdekelt, ha csak egy órát alszom az éjszaka, és azt is csak kétszer fél órában sikerül. Úgy éreztem ennyivel tartozom nekik, ha már személyesen nem tudom megköszönni, és nem tudom őket magamhoz szorítani. Mindezek után jött ki a Love Yourself album. Ott is minden egyes percet figyeltem. Abból az erőből támogattam őket, amikor nehéz időkön mentek keresztül, amit ők adtak nekem az elmúlt 3 évben, amióta csak ismerem őket.

Sokan bántanak, amiért őket szeretem, de őszintén? A fiúk megmutatták, merjek egyedi lenni és kitűnni a tömegből, így képes vagyok nap, mint nap emelt fővel, mosolyogva végigsétálni az utcán. Megtanítottak szeretni önmagam, bízni bennük, bennem, és az ARMY-ban. Szó szerint egy hatalmas második családot adtak nekem.
És tényleg, ezért soha nem lehetek elég hálás nekik. Hogy mind a heten léteznek, mosolyognak, boldogak. Mert csak az ő létezésük ad okot arra, hogy harcoljak az álmaimért. Egyszer biztosan megváltozik a fontossági sorrendem, ahol már nem lesznek számomra prioritás, de 100%, hogy mindig mosolyogva fogok visszagondolni ezekre a napokra. Hisz egy ilyen hatalmas segítséget nem felejt el az ember, ráadásul annyi gyönyörű emléket adtak nekem… Talán a gyermekemnek is boldogan fogok mesélni róluk. Egy biztos: szerves részei az életemnek. Voltak, vannak, és lesznek is.

 

nammin.jpg

Bal oldalt Jimin, jobb oldalt Namjoon

 

Én már nem is tudom, hogy ezek után mit írhatnék. Azt gondolom, hogy az én dolgom itt befejeződött mára.

A jövőben tehát jövök mégtöbb történettel. Ha nem olvastad még az első történetet, itt megtalálod. Ha tetszett a bejegyzés, a megosztásokat mindig értékelem és ne feledd:

The harder you work, the luckier you get.

Klementina

* Ezt a dalt eredetileg Namjoon írta és úgy gondolta, hogy tökéletesen passzolna Jimin énekhangjához, ezért nekiajándékozta azt.