Hallgassunk jó zenéket

Life seems to go on without effort when I am filled with music.

                                                                                      - George Eliot

Ma jobban zenés kedvemben vagyok, mint máskor, úgyhogy arra gondoltam, megosztok veletek pár nótát, ha kicsit fel szeretnétek frissíteni a lejátszási listátok... meg akkor is, ha nem. A jó zenékből sosem elég, úgyhogy let me show you some treasures.

Kezdjük a chilles dalokkal

 

The Rose - Insomnia

Nem olyan régen volt szerencsém részt venni a koncertjükön, és let me tell you, a srácok valami fantasztikusan játszanak. Az a profizmus, ami fiatal koruk ellenére jellemzi őket. Ah, egész nap tudnék regélni róluk, és biztos vagyok benne, hogy a jövőben még fogok is, mert egyszerűen imádom őket. Nem olyan obszesszív módon, mint a BTS-t. Csak egy tagba vagyok szerelmes a négyből. Az még nem az obszesszív kategória...

"Ugye?"

rose.jpg

2018. december 2. Helsinki

 

Bolbbalgan4 - My Trouble

Két leányzó a tagja ennek a bandának, és véleményem szerint nem kapnak annyi figyelmet, amennyit megérdemelnének. Na de majd most. Mind az 5 ember, aki olvassa a blogom, meghallgatja és beléjük fognak szeretni. I am sure about that.

bolbbalgan.jpg

 Jiyoon & Jiyoung

 

Mielőtt  még azt mondanátok, hogy csak koreai zenéket hallgatok, let me recommend you a Romanian song.

 

Florin Salam & B.Piticu - Ce ti-a dat el si eu nu ti am dat

Ezt a dalt még angliai kintlétem alatt ismertem meg. Hogy őszinte legyek, csak annyit tudok, hogy a szerelemről szól, de nem értek belőle egy szót sem. Viszont az ok, amiért ennyire megfogott, az az énekes hangja. Vannak énekesek, akiket csak úgy tudnék hallgatni egész nap. Ő is ilyen számomra. Érzed a fájdalmat, ahogy énekel. Néha kellenek az olyan dalok is, amikre teljesen ki tudjuk sírni magunkat. Ha bármikor azt érzed, hogy ki szeretnéd sírni az összes dolgot, ami terhel, csak hallgasd meg ezt a dalt.

 

Michał Szpak - Jestes Bohaterem

Michał képviselte Lengyelországot a 2016-os Eurovíziós Dalfesztiválon a Color Of Your Life című dallal. Azt is érdemes csekkolni. Ezt a dalt viszont a lengyen szomszéd nénike ismertette meg velem még Manchesterben. Végtelenül kedves volt, és emlékszem, hogy egyszer kaptam tőle házi készítésű szappant. Meg kell mondjam, az elején szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban, de nagyon megszerettem és kiköltözésemig azt használtam. Néha meglátogattam, hogy megmasszírozzam vagy csak hogy beszélgessünk, de úgy érzem, hogy még így sem elégszer mentem át hozzá. Everyone!! A mai poszt tanulsága legyen az, hogy töltsetek több időt a szeretteitekkel, főleg az idősebbekkel.

A great song should lift your heart, warm the soul and make you feel good.

                                                                                                             - Colbie Caillat

Oh My God. As much as I like to listen to slow songs, pont ugyanannyira imádok tombolni is. Zene be, és máris szembetalálod magad egy táncoló Klemivel. Lássunk néhány tombolósat, táncolósat, ugrálósat.

 

Dom Dolla - Take It

Waaa, erről nem is tudok mit mondani. Imádom, mintha elrepítene a jövőbe. Csak hallgassátok meg. Next.

 

Swingrowers - Mr Sandman

Egy kis swing mindig jöhet. Imádom ezt a stílust és az év bármelyik napján jöhetnek az ilyen nóták. Ők a dance music-ot mixelik a swing-gel, vagy éppen egy kis jazzel. Nagyon bírom őket. 

 

BTS - Mic Drop

Milyen ARMY lennék, ha bármilyen zenei listából is kihagynám a fiúkat?! A lista elején említett The Rose bandához képest sokkal "rosszabb" a helyzet a BTS-szel kapcsolatban. I have a confession to make. Hét tagból ötbe szerelmes vagyok. Kérek mindenkit, hogy ezt tartsa szem előtt, mielőtt bármilyen kijelentésemet velük kapcsolatban a jövőben ítélkező szemekkel néznék. Szóval ez a dal az egyik kedvencem a Bangtantól. Bármikor csak fel akarom dobni a hangulatom, ezt játszom le. Ennek a dalnak van egy remix verziója is Steve Aoki-val, ezekkel az extra basszusokkal lett igazán teljes a dal számomra.

 

Jaded - Young

Jesszus Mária. Ezt a dalt képes vagyok replayen hallgatni egy órán keresztül. Nem a szöveg miatt, egyszerűen csak elvisznek a beat-ek. Talán hallottatok már Jaded-ről. Nem fogom előadni, hogy bármit is tudok róla/róluk. Fogalmam sincs, hogy ki vagy kik ők, és hajlandóságot sem érzek arra, hogy csekkoljam. Egy dolog érdekel csupán. Ez a dal visszahoz az életre. Nem mondok többet. Hallgassátok meg és majd később megköszönitek. Oh and also, ez a majom egy whole mood, nagyon bírom.

Ennyike. Naphosszat tudnám sorolni a kedvenceimet és biztosan mondhatom, hogy jövök még ilyen listával a jövőben.

"Uh, ez de jó szám. Következő listában tuti benne lesz"

Most már csak azt kéne kitalálnom, hogy egy blogbejegyzésbe, ami tele van dal ajánlásokkal, tegyek-e dal ajánlást... szerintem teszek.

Mai dal ajánlásom e 8 másik mellett Bassboy-tól a Blush. Ha az első egy perc tizennyolc másodpercet túlélitek, akkor utána vannak ott izgalmas beat-ek.

Hmm... Az jutott eszembe, hogyha választanom kéne egy dalt, mint az életem főcímdala, vajon melyik dal lenne az? Melyik dal jellmezné legjobban az életem? Ezen még gondolkodnom kell. Majd szólok, ha rájöttem.

As always: The harder you work, the luckier you get.

Klementina

Ui.: Ezek a dőlt betűs gondolatok, amiket időnként beszúrok, a saját gondolataimat ábrázolná. Nem tudom, hogy mennyire jön át, ezért gondoltam tisztázom.